Zoekmachine optimalisatie (SEO)

SEO staat voor search engine optimization, ofwel het optimaliseren van jouw website of webshop voor zoekmachines.

Stel u wilt nieuwe sportschoenen kopen, een taxi bestellen óf een goedkope vliegticket kopen. Waar begint u dan uw zoektocht? De kans is groot dat u vroeg of laat hiervoor een zoekmachine als Google zal gebruiken.
Bedenk nu eens hoe vaak u uw uiteindelijke bestelling of aankoop doet bij het bedrijf welke door Google op de eerste pagina werd getoond toen u uw zoekwoord(en) intypte.

Wat zou het voor uw bedrijf betekenen als uw (potentiële) klanten uw bedrijf of producten aantreffen op de eerste pagina van de zoekmachine? Of misschien zelf wel in de top 5 van de zoekresultaten? Daarnaast heeft SEO voordelen ten opzichte van betaald adverteren.
Natuurlijk is dit onder andere mede afhankelijk van uw branche maar wij verzekeren u dat een hogere ranking een enorm verschil zal maken voor uw bedrijf!

Hieronder leest u meer over onze verschillende SEO-specialisaties.

Zoekmachines

In Nederland is Google veruit de meest gebruikte zoekmachine. De zoekmachine van Google heeft één belangrijk doel: het tonen van de meest relevante zoekresultaten op basis van het ingetypte zoekwoord(en) van de gebruikers.

Google probeert dus altijd een goede inschatting te maken van de informatie waarnaar de gebruiker opzoek is. Aan de hand van een zeer geavanceerd algoritme bepaalt Google welk resultaat zij op welke positie zal gaan tonen in de zoekresultaten.

Google kijkt hierbij naar talloze seo factoren welke allemaal van invloed zijn op deze ranking. Enkele factoren die een rol spelen binnen dit algoritme zijn bijvoorbeeld: webteksten, paginatitels, titels van afbeeldingen, aantal facebook likes, aantal (en kwaliteit) van links naar uw website etc.

Zoekwoorden onderzoek

Zoekwoorden onderzoek is een belangrijk onderdeel van SEO. Dit proces biedt vaak verrassende inzichten in uw online marktpotentie en het zoekgedrag van uw potentiële klanten. Zo komt het vaak voor dat potentiële klanten wel opzoek zijn naar uw product of dienst maar men andere woorden (lees: zoektermen) gebruikt dan u zelf zou doen. 

Een website of webshop zomaar optimaliseren voor bepaalde zoektermen is nooit verstandig. Bij een gedegen zoekwoordenonderzoek komen veel verschillende aspecten kijken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan: inzicht in (periodieke) zoekvolumes, analyseren van online concurrenten, etc.

SEO techniek

We kunnen er helaas niet omheen dat SEO ook een technische zijde kent.
Hoe weet je of het CMS-systeem ‘SEO-vriendelijk’ is ontwikkeld? Hoe weet je of je website goed wordt gecrawld? Hoe voorkom je dat je rankings in zoekmachines totaal wegzakken, zodra je overgaat naar een nieuwe webshop?
Als je geen rekening houdt met dergelijke risico’s kan dit enorme (financiële) gevolgen hebben voor uw bedrijf.

Veelal hebben technische (IT-)partijen te weinig kennis in huis van SEO, hierdoor missen hun klanten vaak online groeikansen. In de praktijk zijn wij vaak degene die de technische partij van onze opdrachtgevers concrete SEO-taken geven die zij vervolgens meteen kunnen implementeren.

Linkbuilding

Linkbuilding heeft tot doel het verkrijgen van kwalitatief goede (back)links naar uw website of webshop. De tijden dat ‘marketing-cowboys’ de rankings van hun klanten probeerden te beïnvloeden door de ‘regels’ te schenden, zijn gelukkig (bijna) voorbij.

Google is steeds beter in staat om dergelijke methodieken te doorzien. Zij zullen het zelfs ‘bestraffen’ waardoor je in één keer flink weg kan zakken in de zoekresultaten, met alle (financiële)gevolgen van dien. Door onze ervaring weten we dan ook wat wel en niet werkt. Zo kunnen wij onze opdrachtgevers – op een duurzame wijze –  online laten groeien.

Benieuwd waar uw online groeikansen liggen?
Online marketingscan aanvragen (gratis)

Stel uw vraag!

ondernemers-kontakt-arnhem-en-marketingconcurrent1

klant

de cijfers voorbij 2

schuimwinkel-met-marketingconcurrent

rike logo

iused3

team4animation-marketingconcurrent1

hurricane2

THNB