E-mailmarketing

Nieuwe klanten werven is een dure aangelegenheid, en iets wat de komende jaren helaas alleen maar duurder gaat worden. Investeren in e-mailmarketing kan daarom zeker de moeite waard zijn! MarketingConcureent praat ook wel over ‘dialoogmarketing’. Mits goed ingezet kan e-mailmarketing een vorm van relatiebeheer vormen waarmee u tegelijkertijd uw omzet kunt verhogen. En zeg nu zelf: wat is er mooier dan meer omzet realiseren uit uw huidige, tevreden klandizie?

google analytics
gratis online marketing scan

Hoe relevanter, hoe beter

De tijd dat een consument verleid kon worden tot een aankoop door het inzetten van een simpele nieuwsbrief is helaas voorbij. Tegenwoordig telt u enkel mee wanneer u altijd en overal relevant bent voor uw potentiële klant. Een boodschap in een nieuwsbrief moet dus volledig aansluiten op de ontvanger, alleen dan zal hij of zij lid blijven en overgaan tot actie. Een perfecte afstemming op het profiel van de klant is voor succesvolle e-mailmarketing daarom essentieel!

Data is key

Uw klanten leveren een schat aan informatie op. Helaas wordt deze data niet altijd gebruikt. Denk bijvoorbeeld eens aan de bestelgeschiedenis. U weet precies van welke producten en merken uw klant fan is. Daarnaast heeft u toegang tot gegevens over het gemiddelde aankoopbedrag in handen en kunt u precies uitzoeken voor welke informatie, actie en producten de potentiële koper gevoelig is. Een gemiste kans om deze data niet te gebruiken! Bij MarketingConcurrent kunnen we u daarbij helpen!

E-mailmarketing binnen de customer journey

MarketingConcurrent werkt aan de hand van het See-Think-Do-Care-framework. Dit om de klant in elke fase van de customer journey te kunnen bedienen en te kunnen overtuigen van uw product of dienst. E-mailmarketing is daarbij een kanaal dat gericht is op de Care fase. Middels e-mailmarketing houdt u contact met uw klant, bindt u deze aan u en stimuleert u herhalingsaankopen. E-mailmarketing kan, wanneer ingezet met bijvoorbeeld display advertising (See-fase), SEO / SEA (Think-fase) en Re-marketing (Do-fase) een krachtige combinatie vormen, waarbij de (potentiële) klant over de gehele customer journey met uw bedrijf, merk of product in aanraking komt.

Zullen we uw e-mailmarketing opzetten?

MarketingConcurrent weet als geen ander hoe internetmarketing succesvol uitgerold moet worden. We werken op basis van de promotiekalender een e-mailplan uit. We staan niet alleen stil bij actiematige e-mails, maar kunnen ook een creatieve invulling geven aan gebeurtenissen zoals de verjaardag van de klant. Tevens kunnen we u deskundig adviseren over het beheer van uw e-maildatabase en de uitbreiding hiervan. Een strategie van a tot z!

Wilt u meer weten over e-mailmarketing van MarketingConcurrent en heeft u interesse in een vrijblijvend kennismakingsgesprek? Neem dan contact met ons op.