Google Ads adverteren (SEA)

Wanneer u verzekerd wilt zijn van prominente posities binnen Google en daardoor optimaal vindbaar wilt zijn voor uw potentiële klanten, dan kan zoekmachine adverteren via Google Ads (voorheen Google AdWords) u helpen om deze doelstellingen te realiseren. MarketingConcurrent is een Google Ads Premier Partner en wij helpen elke dag meer dan 50 bedrijven een optimale Google Ads inzet te realiseren.

Het verloop van een Google Ads traject bij MarktingConcurrent

Al onze Google Ads consultants zijn ‘Google Ads Certified’. Dat wil zeggen dat onze specialisten het programma – en dus ook uw campagnes – op de juiste wijze weten te interpreteren,  beheersen en optimaliseren. Wat mag een bestelling of aanvraag kosten? Welke ROI is passend? Deze vragen zijn voor ons het uitgangspunt van de campagnestrategie.

Ieder traject is maatwerk, want iedere organisatie heeft andere doelen. Het kan zijn dat de huidige campagne inzet wordt herzien maar het kan ook volledig nieuwe campagnes betreffen. Belangrijk is dat de uitingen perfect aansluiten op de doelgroep, dat de juiste targeting wordt toegevoegd, de juiste budgetten worden toegekend en de nieuwste technieken worden toegepast. Door daarnaast continu te blijven testen wat wel en niet werkt kan de campagne inzet doorlopend worden bijgesteld en geoptimaliseerd.

Google Ads binnen de customer journey

Verschillende Google Ads-onderdelen zijn op verschillende momenten in het beslissingsproces relevant. Bovendien kan een combinatie met andere disciplines (bijvoorbeeld SEO of affiliate marketing) ervoor zorgen dat u over de gehele breedte van de customer journey zichtbaar zal zijn bij de doelgroep.

De precieze invulling van de strategie hangt dus af van uw doelstellingen. Bijvoorbeeld: wanneer de focus op conversies en rendement ligt, zal het zwaartepunt van de strategie binnen de Do-fase liggen, met bijhorende SEA-onderdelen: RLSA, remarketing, Shopping (bij webwinkels) en search. Een combinatie met bijvoorbeeld SEO en Display kan er echter voor zorgen dat u als bedrijf in alle fases van de customer journey zichtbaar bent bij uw potentiële klant. Wij bepalen de optimale mix op basis van uw doelstellingen. 

Zullen we eens sparren?

Vraag een gratis Google Ads scan aan. We bekijken dan vrijblijvend uw volledige Google Ads inzet en komen met concrete verbeterpunten en een aanpak voor de toekomst. Alles onderbouwd door data.
Zet u momenteel Google Ads nog niet in? Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden die Google Ads biedt voor uw organisatie.