Online strategie ontwikkeling

Voordat wij aan de slag gaan met de uitvoering van online marketing activiteiten reserveren we meestal tijd om een goede fundering voor een langdurige samenwerking te kunnen leggen. Een goede strategie maakt het verschil tussen wel of geen resultaat. Het zorgt ervoor dat we het maximale uit een samenwerking kunnen halen en de online marketing middelen optimaal presteren.

Online marketing begint bij een online marketing strategie. Zonder een zorgvuldig uitgewerkte strategie, zal een organisatie online nooit succesvol worden. We starten daarom in de meeste gevallen bij dit onderdeel. Samen gaan we nadenken over een aantal uitgangspunten waarop we de online marketing gaan uitbouwen. De rode draad voor toekomstige online marketing werkzaamheden.

Doelstellingen (groei in online omzet, aantal leads, rendementsverbeteringen, enz)  worden geformuleerd en moeten we blijven monitoren. De (online) markt wordt onderzocht, de website(s) wordt kritisch bekeken waarbij we onder andere kijken naar het onderscheidend vermogen, de online positionering en de concurrentiepositie. Hieruit volgend weten we welke online marketing activiteiten ons zullen helpen om de doelstellingen te behalen.

De zaken die voor het online succes moeten gaan zorgen leggen we altijd vast in een kort en concreet strategisch plan van aanpak. Op deze manier kunnen geen misverstanden ontstaan over de inzet van online marketing voor uw organisatie.

Tijdens de samenwerking blijven we actief strategisch ondersteunen via onze ervaren consultants.

Vrijblijvend sparren over uw online strategie?
online strategie

Belangrijk in het strategisch plan

  • Doelgroep en de wijze waarop ze online kunnen worden bereikt
  • Wie de belangrijkste concurrenten zijn
  • Mate van onderscheidend vermogen
  • Ambitieuze maar realistische doelstellingen
  • Online marketing mix
  • Meetplan
  • Planning

Neem contact met ons op voor een gratis en vrijblijvend strategisch consult. We helpen u graag op weg.