Migratieplan

Ga je jouw website verhuizen of vernieuwen? Dan mag een gefundeerd migratieplan niet ontbreken. Een migratieplan omvat alle zaken die voor, tijdens en na een migratie dienen plaats te vinden. Dit om te waarborgen dat SEO posities niet verloren gaan en de risico's tot een uiterst minimum worden beperkt. 

Waarom een migratieplan?

Vormt de basis voor een concrete planning
Voorkomt veelgemaakte fouten
Beperkt risico's aanzienlijk
Behoud van organische posities

Soms is het tijd om je website in een moderner jasje te steken of verhuis je naar een ander CMS. Of misschien ga je wel over naar een andere URL- of domeinstructuur. Er zijn maar weinig marketingactiviteiten waar een planning en plan van aanpak zo belangrijk is, als bij een migratieplan. Het kan namelijk behoorlijke invloed hebben op je SEO prestaties. Op het internet zijn talloze voorbeelden te vinden van migraties, waarbij het aantal organische bezoekers of de omzet volledig ineenstortte. Wij helpen je veelvoorkomende valkuilen te vermijden. 

Een aantal van onze klanten

Bekijk meer referenties
Wijnvoordeel.nl
Relatiegeschenken.nl
ICON. AMSTERDAM - Kledingmerk
Modulari - Persoonlijke wanddecoratie
Hurricane Bedrijfskleding
Emob - Online meubelwinkel
Shoesme - Baby- en kinderschoenen merk
Lavos Reiniging - Schoonmakbedrijf
Meesterbaan - De vacaturebank voor het onderwijs
Brekz - Online dierenwinkel

Onze aanpak

Wij zijn zeer ervaren in het begeleiden van websitemigraties. Middels een gedegen migratieplan weten de ondernemer, de IT-afdeling en het marketingteam precies wat van ze verwacht wordt (en wanneer). Een migratieplan omvat meerdere fases:

  1. Voorbereiding. Tijdens deze fase wordt een uitgebreide risico-inventarisatie gemaakt. Tevens geven we concreet advies omtrent belangrijke zaken en best practices om rekening mee te houden. Denk aan:
    • zorgen dat de staging website niet per ongeluk zichtbaar wordt in de zoekresultaten;
    • advies omtrent de websitestructuur;
    • het uitwerken van een redirectplan;
    • IT van concrete input voorzien, bijvoorbeeld op het gebied van canonicals, tags, XML sitemap, structured data etc.
  2. Dag van migratie. Wanneer de livegang heeft plaatsgevonden voeren we meerdere technische audits uit om eventuele issues bloot te leggen. Tevens is het belangrijk om andere zaken te checken, zoals de metingen.
  3. Monitoring na livegang. Het is belangrijk om de vinger aan de pols te houden in de periode na een websitemigratie. Hierbij houden we ontwikkelingen op het gebied van  posities, core web vitals en het conversiepercentage nauwlettend in de gaten.

Jouw websitemigratie soepel laten verlopen?

Wij zorgen voor een gedegen migratieplan

Een overzichtelijke checklist met alle belangrijke facetten;
Een helder plan van aanpak;
Meer dan 10 jaar ervaring;
Dubbele controle voor extra zekerheid: handmatig door een SEO-specialist en met geavanceerde tools. 

 

Websitemigratie?

Sander van der Poel

Sander van der Poel

Online marketing consultant

We denken graag mee

Neem direct contact op. We maken graag vrijblijvend een risicoanalyse voor jouw websitemigratie.