Social media adverteren

Nederlanders brengen veel tijd door op allerlei social media zoals Facebook, LinkedIn en Instagram.  Ze laten hier veel bruikbare data op achter. Data zoals leeftijd, woonplaats en interesses. Dankzij social media adverteren kunnen we op basis van deze data zeer gericht adverteren. De ervaring leert dat de kans op conversie, en dus succes, in dit geval zeer hoog is. Daarom wordt adverteren op social media in veel online marketingcampagnes toegepast.

Social media adverteren

Social advertising start net als alle andere vormen van online marketing met een duidelijke campagnestrategie. In de inventarisatiefase doen we onderzoek naar de doelgroep en brengen we in kaart hoe we middels Facebook, Twitter, LinkedIn en/of Instagram deze doelgroep het beste kunnen bereiken. De ervaring leert dat social advertising in de meeste gevallen zeer specifieke targeting mogelijkheden biedt.

Wanneer de doelgroep is bepaald, starten we met de realisatie van de campagnestrategie. Door slim gebruik te maken van demografische, geografische, sociale en interesse gegevens zijn we in staat om de potentiële klant op het juiste moment aan te trekken, te raken en uiteindelijk te laten converteren. Social advertising kan dus over de gehele customer journey een belangrijke rol spelen. Er worden daarom verschillende advertenties op verschillende momenten ingezet, wat de kans op succes zo groot mogelijk maakt. Deze advertenties zijn op alle apparaten waarmee mensen social media benaderen zichtbaar.

social media adverteren
Vrijblijvend sparren over uw social media inzet?

Social advertising binnen de customer journey

Social media adverteren helpt om zowel uw branding- als salesdoelstellingen te realiseren. We kunnen uw bedrijf in zowel de See-, Think- als Do-fase van de customer journey onder de aandacht van de doelgroep brengen.

  • See fase: in deze fase gaan we middels social media uw merk tonen aan consumenten – we verwachten niet dat ze meteen iets kopen, maar we werken aan de naamsbekendheid van uw bedrijf.
  • Think fase: in deze hybride fase komen branding en sales samen. De doelgroep wil op termijn een product van u aanschaffen en vergelijkt u met de concurrent. Daar spelen we met onze advertenties op in. Door actief social advertising in te zetten (bijvoorbeeld m.b.v. retargeting) wordt u niet vergeten en nodigen we de doelgroep uit om de website nogmaals te bezoeken.
  • Do fase: door een advertentie op maat aan te bieden – bijvoorbeeld met een persoonlijke korting – halen we de bezoeker over om alsnog tot conversie over te gaan.

Zullen we eens sparren?

We vertellen u graag meer over de mogelijkheden van social media adverteren voor uw bedrijf. Neem vrijblijvend contact met ons op voor een gratis eerste adviesgesprek.